۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

احمدی نژاد زیر فشار داخل و خارج از ایران (تحلیلی از رویترز)


تحلیل رویترز از فشارهای وارده بر احمدی نژاد




Iran's President Mahmoud Ahmadinejad attends a meeting with Arab and foreign ambassadors in Doha September 5, 2010. REUTERS/Stringer


(رویترز) -- فشار بر رئیس جمهور ایران ، محمود احمدینژاد در منزل نصب شده و در خارج از کشور در روز سه شنبه به عنوان دولت اختلافات خود با غرب عمیقتر.
سیاستمدار کهنه کار اكبر هاشمى رفسنجانى را برای عدم مقابله با تاثیر تحریم های اقتصادی ، نشانه ای از تقسیم آخرین نخبگان حاکم در ایران ، احمدینژاد انتقاد کرد.
کلمات رفسنجانی در بالای اتهامات رئیس آژانس هسته ای سازمان ملل آمده است که مقامات ایرانی بودند مانع کار آن نظارت تهران جنجال برانگیز برنامه هسته ای است.
اضافه کردن به منفی برای احمدینژاد ، از دیپلمات سفارت ایران در بلژیک اعلام کرد که به دنبال پناهندگی در نروژ. او 2 ایران رسمی سرویس خارجی برای پرش کشتی و پیوستن به مخالفان تبعیدی در این هفته بود.
رئيس جمهور نشان داد نشانه های غلبه بر برخی رقبای داخلی ، با این حال ، زمانی که ایران آزاد یکی از آمریکایی ها آن را در 3 اتهام جاسوسی بازداشت کرده بود.
سارا Shourd ، یکی از سه آمریکایی ها در ایران برای بیش از یک سال به ظن جاسوسی برگزار می شود ، کشور در سه سمت چپ بعد از او به قید وثیقه از زندان آزاد شد ، یک منبع دیپلماتیک در ایران و سخنگوی وزارت سوئیس گفت.
خبر گفت : در هفته گذشته Shourd خواهد بود در تاریخ شنبه ، آزاد شده پس از آنچه که رسانه های ایران گفت : مداخله شخصی احمدینژاد بوده است. قوه قضائیه ایران و سپس بهطور غیرمنتظرهای مسدود آزادی وی ، گفت : مراحل قانونی به حال تکمیل نشده است.
تقسیمات درون نخبگان حاکم اند به طور فزاینده آشکار در ماه های اخیر به عنوان تظاهرات مخالفان احمدینژاد بیش از انتخاب مجدد در ژوئن 2009 فوت کرده اند تبدیل به پایین.
انتقاد از رفسنجانی ، که کرده اند ، ابراز همدردی با جنبش اصلاح طلب ایران ، به دنبال نظرات مشابهی از تندروها در مجلس و قوه قضائیه.
علامت گذاری Fitzpatrick ، عضو ارشد در موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک گفت : "این شکاف وجود دارد یک سال پیش بودند ، آنها باقی مانده است. آنها در حال حاضر بیشتر نمایان و آشکار."
رفسنجانی ، رئیس بدن قوی مذهبی ، گفت : جمهوری اسلامی تحت فشار بی سابقه ای در سطح جهانی و دولت این کار غلط را به اخراج تهدید تحریم ها به عنوان نه.
او رئيس جمهور ، که به نام تحریم "احساساتی" و نام نیست هیچ موثرتر از دستمال "استفاده می شود."
اما در آدرس مجمع روحانیون ، گفت : "آقایان ، شما باید هوشیار و مراقب باشیم. آیا تطهیر تحریم های... مردم نباید فریب".
رهبری واشنگتن ، هدف تحریم های تازه خدمات مالی و بخش انرژی ، توانایی هدف قرار دادن ایران برای واردات بنزین و مطمئن سرمایه گذاری خارجی است.
آنها در اعمال فشار بر تهران برای محدود کردن فعالیت های هسته ای خود را ، که ترس غرب ممکن است در ساخت بمب با هدف با هدف. ایران می گوید جاه طلبی های اتمی اش صرفا صلح آمیز است.
در نشانه ای از وخیم تر شدن روابط بین ایران و آژانس بینالمللی انرژی اتمی (آژانس) ، خود را مدیر کل Yukiya Amano روز دوشنبه گفت که ایران تا به حال همکاری کافی را برای آژانس به مواد هسته ای که تکرار آن برای فعالیت های صلح آمیز است.
دیپلمات ژاپنی که گرفته است رویکرد شدیدتر در ایران بیش از سلف خود محمد البرادعی ، نیز در یک سخنرانی به هیئت مدیره آژانس بینالمللی انرژی هستهای که ایران مانع کار بدن سازمان ملل با امتناع از پذیرش برخی از بازرسان گفت.
ایران می گوید 2 بازرسان آن را در ژوئن منع "نادرست" اطلاعات در مورد برنامه هسته ای آن کشور ارائه شده بود.
سر از انرژی هسته ای ایران ، علی اکبر صالحی ، گفت : Amano اشتباه "بزرگ" بود که بسیار خطرناک ساخته شده است.
صالحی ، که انتظار می رود که برای شرکت در مجمع سالانه آژانس در وین در هفته آینده ، گفت : Amano بود در مقررات آژانس عمل نمی شد و هدف نیست.
Amano آخرین گزارش در مورد ایران نشان داد آن بود هل دادن پیش با فعالیت های هسته ای خود را در تمرد از اعمال تحریم های شدیدتر.
تراک های دیپلماتیک
در اسلو ، از دیپلمات سفارت در بلژیک گفت که وی به دنبال پناهندگی در نروژ به دلیل انتخابات و نقض حقوق بشر در ایران است. فرزاد فرهنگیان خواستار سرنگونی احمدینژاد را در یک کنفرانس خبری که در آن او با کنسول سابق ایران در نروژ که در ژانویه فرار همراه بود.
فرهنگیان گفت که او بود با قرار دادن وزن خود را پشت سر گروه به نام "سبز سفارت" متشکل از دیپلمات های ایرانی در تبعید.
روز گذشته ، یک مقام ارشد در سفارت ایران در هلسینکی گفت که پناهندگی سیاسی در فنلاند به دنبال.
حسین علیزاده ، که ترک به عنوان معاون ماموریت هفته گذشته ، در تاریخ دوشنبه از سرقت ژوئن 2009 انتخابات از رهبر مخالفان میرحسین موسوی و آزار اعضای مخالف احمدینژاد متهم کرده است.
"احمدینژاد است نه بیشتر ایران رهبر و آیا او نماینده ایران نمی رسد. او ندارد محبوبیت در میان ایرانیان ،" علیزاده گفت.
احمدینژاد همچنین تندروها با انتصاب 4 متحدان نزدیک به پست جدید در سیاست خارجی خشم ، sidelining وزارت امور خارجه و snubbing فراخوانی کیسه رئیس جنجالی خود را از کارکنان که او ساخته نماینده شرق میانه.
تحلیلگر جشن Riani در IHS جهانی بینش گفت : استعفای بودند بسیار شرم آور برای دولت است.
"رژیم تبدیل شده است را آشکارا سرکوبگر که افرادی که خرج کرده اند سال ها و دهه در خدمت آن رها کردن کشتی."