۱۳۸۹ شهریور ۱۳, شنبه

انتقال اطلاعات ناموسی نظام به خارج؟

انتقال اطلاعات ناموسی نظام به خارج؟

به نقل از  مهر ، حمیدرضا ترقی معاون امور بین الملل حزب موتلفه در آئین گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزاری ها در هتل هویزه تهران برگزار شد، اظهار داشت : مفهوم آزادی خبری این نیست که اسرارخانوادگی نظام را افشا کنید و ازنقاط ضعف وآسیب پذیر نظام رونمایی کرده وزمینه سلطه بیگانگان را با ارائه اطلاعات به آنها فراهم کنید.
وی ادامه داد: انتقال اخبار که نشان دهنده ضعف نظام به دشمن است خیانت به کشور است و خبرنگارانی که این اسرار و اطلاعات ناموسی را به بیرون نظام انتقال دهند خیانتکار هستند.
ترقی با اشاره با رقابت جدی میان روزنامه نگاران سنتی و سایبر تصریح کرد: قوانینی برای رسانه ها در فضای سایبر تعیین شده است که براین اساس دیگر روزنامه نگاران نمی توانند هرچه دلشان خواست بنویسند و بگویند قانون براین فضا نیزنظارت می کند.
معاون امور بین الملل حزب موتلفه گفت: برخی خبرنگاران مانند زنبور عسل هستند و هر کجا که بنشینند تولیدشان نیز عسل است و برخی خبرنگاران مانند مگس اند و فقط روی زخم ها می نشینند و فقط بدنبال زخم ها هستند.
وی با بیان اینکه ما اصراری نداریم زخم ها و ضعف ها مطرح نشود، افزود: اما انتقال اخبار ضعف های نظام به دشمن خیانت است و مانند این است که کسی عکس های خانوادگی و اسرار خانوادگی شما را منتشر کند و خبرنگارانی که اطلاعات ناموسی نظام را منتشر می کنند خیانتکارند.
معاون امور بین الملل حزب موتلفه در پاسخ به خبرنگارانی که به زندانی شدن همکارانشان در کشور و فضای بسته رسانه ای و انتقاد در کشور اعتراض داشتند، گفت: من متاسفم که شما خبرنگاران چشمان خود را به روی خطاهای این روزنامه نگاران زندانی بسته اید.
ترقی با اشاره به اینکه خبرنگارانی که به دشمن پناه می برند در خدمت امیال و خواسته های خود و دشمن هستند افزود: آنان کسانی هستند که درون خانواده بزرگ ایران زندگی کردند و برای آن ارزشی قائل نیستند و اطلاعات مربوط به نوامیس ملی ما را به دشمن انتقال دادند و این خیانتی آشکار و فراموش نشدنی است.
وی همچنین در پاسخ به سخنان خبرنگاری که گفت حزب در کشور یک شوخی است، افزود: با توجه به دیدگاههای شما درباره احزاب که مطابق با انتظارات و دیدگاههای غرب است شاید به این نتیجه برسیم اما ما فعالیت حزبی مان را بر اساس قانون و ساختار قدرتی که برای احزاب در نظام تعریف شده است انجام می دهیم و در همین راستا نیز انتظاراتمان از حزب و جایگاه حزب تعریف شده است.
معاون امور بین الملل حزب موتلفه افزود: ما اکنون با خبرنگارانی مواجه ایم  که اخبار مایوس کننده می دهند در مقابل اخبار امیدوار کننده اخبار اختلاف افکن در مقابل اخبار وحدت بخش، اخبار متزلزل کننده اعتقادات اسلامی در مقابل اخبار انسجام بخش به باورهای اسلامی ، اخبار وحشت زا و ترس آور در مقابل اخبار قدرت زا، اخبار ثبات بخش سیاسی در مقابل اخبار بی ثبات ساز سیاسی، اخبار دشمن شاد کن در مقابل اخبار دوست شادکن؛ اینها محصول کار دو دسته از خبرنگارانی هستند که معتقد به آرمانهای نظام هستند و کسانی که معتقد به آرمانها نیستند.