۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

فشار بر میرحسین موسوی با بازداشت مسئول دفترش بیشتر شد

image

پس از محاصره منزل کروبی و تشدید تدابیر امنیتی برای میرحسین موسوی و مراجعین به دفتر وی روز گذشته مسئول دفتر میرحسین موسوی از رهبران جنبش سبز بازداشت شد. هرچند موسوی دوشنبه گفته بود که این محدودیت‌ها موضوع تازه‌ای نیست آیا حاکمیت قصد انزوای بیشتر سران جنبش سبز را دارد.؟
به گزارش کلمه روز گذشته  در ادامه افزایش محدودیت‌ها مسوول دفتر میرحسین موسوی بازداشت شد. هنوز از  چگونگی این اقدام و اینکه این دستگیری برای بازجویی‌های ساده بوده یا غیر از آن اطلاعی در دست نیست اما این اقدام نیروهای امنیتی با توجه  به تشدید محدودیت‌ها از  هفته‌های گذشته می‌تواند برای بسته‌تر کردن دایره‌ی  پیرامون موسوی و محدودیت بیش از پیش برای او و نیز مقدمه اجرای  برنامه‌های بعدی مقامات باشد.

 به گفته «کلمه» در چند هفته اخیر ماموران امنیتی  از حضور مردم و شخصیت‌ها در دفتر میرحسین موسوی جلوگیری کرده‌اند و مراجعین را بازداشت و پس از ساعت‌ها بازجویی رها می‌کنند و یا انها را به بازداشتگاه برده و تعهد کتبی برای عدم مراجعه مجدد می‌گیرند.

این مساله اولین بار در روز دیدار جمعی از خبرنگاران با موسوی رخ داد. آن روز یک خودروی ون متعلق به نیروهای امنیتی با استقرار در مقابل دفترموسوی تک تک خبرنگارانی را که قصد ورود به محل دفتر وی برای ملاقات را داشتند بازداشت و پس ازانواع توهین‌ها و بازجویی‌های چند ساعته و برخی پس از اجبار به دادن تعهد آزاد شده‌اند.

موسوی در گفتگو با سایت خودش «کلمه» نیز به مساله ایجاد محدودیت‌ها اشاره کرد و گفت که تاریخ برخوردها به روز انتخابات ریاست جمهوری بر می‌گردد: «تاریخ این نوع مزاحمتها به قدمت انتخابات (دهم ) است. حمله به ستادهای انتخاباتی این جانب که از همان عصر روز ۲۲خرداد شروع شد، مقدمه محدودیت های غیر قانونی علیه بنده بود.»

موسوی همچنین اخبار برخوردها و محدویت‌های اخیر را در این گفتگو تایید کرد: «اخبار در باره تشدید محدودیت‌ها ی امنیتی درست است. اخیرا به خاطر خوف نیروهای امنیتی از حرکت‌های خیابانی مردم این محدویت‌ها شدید تر شده است. به این فشارها اضافه کنید ممانعت سر تیم محافظان بنده را از انجام وظایف خود که بسیار سوال بر انگیز است. ایشان بیست سال سرتیم حفاظت بوده و حالا از انجام وظایف خود تعلیق شده و معلوم نیست چه خوابی دیده‌اند؟»