۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

شیوا نظر آهاری به 6 سال حبس و 76 ضربه شلاق محکوم شد

به گزارش منابع خبری حکم  دادگاه شیوا نظر آهاری صبح امروز در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به وی  ابلاغ شد .وی در فرصت قانونی به حکم صادره اعتراض خواهد کرد.
 شیوا نظر آهاری همکنون با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی و به صورت موقت آزاد شده است و در صورت تایید حکم در دادگاه تجدید نظر باید علاوه بر تحمل  76 ضربه شلاق ,  شش سال حبس توام با تبعید را در زندان ایذه بگذراند .


آخرين جلسه رسيدگی به اتهامات شيوا نظر آهاری، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر صبح شنبه ۱۳ شهريور در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به رياست قاضي پيرعباسی برگزار و اتهام محاربه به وی تفهیم شد وامروز هم حکم دادگاه اولیه اعلام شد.

 سوی قاضی رسيدگی كننده به پرونده، اتهامات محاربه موضوع ماده ۱۸۶، اجتماع و تبانی جهت ارتكاب جرم موضوع ماده ۶۱۰، تبليغ عليه نظام موضوع ماده ۵۰۰ و اخلال در نظم عمومی موضوع ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی به شیوا نظر آهاری تفهيم کرده است و امروز هم به 76 ضربه شلاق و شش سال حبس در زندان ایذه  محکوم شد
شیوا نظر آهاری به همراه کوهیار گودرزی و سعید حائری، در تاریخ ۲۹ آذر ماه1388 در حالی که عازم قم برای شرکت در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری بود بازداشت شد.