۱۳۸۹ شهریور ۱۶, سه‌شنبه

این بار درد آپاندیس مانع از دیدار کشتی گیر ایرانی با اسراییلی شد

طالب نعمت‌پور فرنگی ‌كار وزن ۹۴ كيلوگرم تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۰ مسکو در قرعه کشی  حریف کشتی گیر  اسرائیلی شد و به دليل  درد شديد از ناحيه آپانديس به جای تشک کشتی راهی  بيمارستان شد.

جالب اینجاست که در گزارش به فیلا قید شده است به دلیل درد شدید آپاندیس به بیمارستان منتقل شده است  و در رسانه های دولتی جمهوری اسلامی و سایتها و خبرگزاریهای داخلی اعلام شده است  به دلیل حمایت از مردم فلسطین از کشتی گرفتن با فرنگی کار اسراییل سرباز زده است .

تا کنون دهها ورزشکار ایرانی در دوره 31 ساله جمهوری اسلامی از دیدار با ور زشکاران اسراییلی محروم شده اند و در سالیان اخیر دلیل کناره گیری از مسابقه با ورزشکاران اسراییلی را دردهای ناگهانی در نقاط مختلف بدن ذکر کرده اند .

به گزارش جهان ورزش چند سالی است  که فدراسیون های ورزش های مختلف کنار کشیدن یک تیم یا یک نماینده را به دلایل سیاسی به کل ممنوع اعلام کرده اند . با این شرایط اگر ورزشکاران ایران بخواهند به خاطر مسایل سیاسی از جدال با نمایندگان اسراییل سر باز بزنند با محرومیت هایی سنگین مواجه خواهند شد و این محرومیت ها حتی می تواند به تعلیق فدراسیون ورزش مربوطه در ایران منجر شود. از این رو مدتی است مصدومیت در بازی هایی که یک طرفش اسراییلی است برای ورزشکاران ایران اپیدمی شده و همه درست قبل از بازی به این روز می افتند. نکته دیگر این است که مصدومیت ورزشکاران باید به تایید پزشکان مسول مسابقات برسد و در چنین شرایطی است که مصدومیت ورزشکاران ایرانی باید واقعی باشد.

جهان ورزش در اخر نتیجه می گیرد  چطور می شود همیشه قبل از رویارویی با اسراییل ورزشکاران ایرانی با مصدومیتی جدی و واقعی روبرو می شوند سوالی است که پاسخی برایش وجود ندارد. آیا ورزشکاران خودشان را مصدوم می کنند؟ یا فشار تمرینات این بلا را سرشان می آورد؟


به گزارش  صدای المان نعمت پور بلافاصله پس از مشخص شدن قرعه  شروع به گریستن کرد و تا ساعتی بعد، دلداری‌های مسئولین نیز در آرام کردن او بی‌نتیجه بود. نعمت پور از مدعیان اصلی کسب مدال در کاروان کشتی فرنگی ایران بود. این در حالی است که در همین وزن سامان طهماسبی دیگر فرنگی کار ایرانی که در این مسابقات با تابعیت جمهوری آذربایجان شرکت کرده است، با کنار رفتن نعمت پور، بخت بیشتری برای کسب مدال خواهد داشت.