۱۳۸۹ شهریور ۱۴, یکشنبه

واتیکان هم با اجرای حکم سنگسار سکینه آشتیانی مخالفت کرد


پرونده سکینه آشتیانی از مرزهای ایران خارج شده است و در ادامه حمایت های جهانی این بار وایتکان واکنش نشان داده است . پیشتر برزییل کانادا فرانسه امریکا و چند کشور دیگر دراین زمینه اعلام موضع کردند و خواستار لغو سنگسار و اعدام سکینه آشتیانی بودند .امروز سخنگوی واتیکان از مخالف اجرای احکامی چون سنگسار شد



به گزارش خبرگزاری فرانسه آخرین کشور و مقام رسمی-مذهبی‌ که به مخالفت با سگسنار سکینه آشتیانی  پیوسته واتیکان است.عالی ترین مرجع مذهب کاتولیک تأیید کرد که از راه های دیپلماتیک و نه به شکل عمومی و علنی، نزد مقامات ایرانی و به نفع خانم سکینه آشتیانی پادرمیانی خواهد کرد.
سخنگوی واتیکان، فدریکو لومباردی گفت که پاپ و دیگر مسئولان واتیکان این پرونده را به دقت دنبال می کنند. او برای خبرنگاران توضیح داد :
"مخالفت کلیسا با مجازات اعدام شناخته شده است و سنگسار نیز شکل بسیار خشن همین مجازات است".
فدریکو لومباردی گفت که دخالت واتیکان در امور بشردوستانه ای که به کشورهای دیگر مربوط می شود، معمولاً به شکل علنی صورت نمی گیرد و بیشتر از طرق دیپلماتیک انجام می شود. وی تأکید کرد که در گذشته، واتیکان بارها در چنین مواردی پادرمیانی کرده است.
همچنین شخص پاپ بندیکت شانزدهم در سخنرانی و موعظۀ اخیر خود هیچ اشاره ای به وضعیت سکینه آشتیانی نکرد.

روز گذشته  پسر خانم آشتیانی بار دیگر از برزییل خواست در این زمینه اقدامی انجام دهد . موج حمایت از خانم آشتیانی موجب شد رسانه های حکومتی جمهوری اسلامی به چند تن از مخالفان اجرای حکم سگنسار حمله کند .در جریان این محاکمه آقای محمد مصطفایی وکیل پرونده که افشاگر حکم سگنسار در رسانه ها بود نیز به دلایل امنیتی  از ایران خارج شد و به نروژ پناهنده شد