۱۳۸۹ شهریور ۱۹, جمعه

رژیم آخوندی اسلامی ادعای غنی سازی در تاسیسات هسته ای آبیک قزوین را رد کرد

دیروز سازمان مجاهدین خلق در نشستی در ایالات متحده امریکا , جمهوری اسلامی ایران  را متهم به غنی سازی در سایت آبیک قزوین کرد که بازتاب گسترده ای داشت و در رسانه های بین المللی بازتاب داشت . سخنگوی پنتاگون نیز از بررسی موضوع سخن گفت و موسسه علم وامنیت بین المللی نیز این ادعا را رد کرده است . امروز هم علی اکبر صالحی با رد این ادعا گفت به کسانی که بتوانند تاسیاست غنی سازی مخفی ایران را به خود جمهوری اسلامی معرفی کنند تشکر می شود .

مجاهدین خلق در  کنفرانس خبری گفتند که ایران ساخت تونلی را در نزدیکی تهران از سال ۲۰۰۵ آغاز کرده و تاکنون ۸۵ درصد آن تکمیل شده است. به گفته مجاهدین خلق  وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران مسئول اداره و عملیات ساخت آن است و بیش از یک صد میلیون دلار تاکنون هزینه برداشته است .
ساعتی بعد موسسه علم و امنیت بین المللی که در واشنگتن مستقر است نیز اعلام کرد  از وجود این سایت اطلاع داشته است ولی سندی مبنی بر فعالیت  هسته ای سایت آبیک  بدست نیاورده اند .و سازمان مجاهدین به جز "منابع گمنام" مدرک دیگری که ثابت کند این سایت زیر زمینی برای غنی سازی اورانیوم ساخته شده ارائه نکرده است.
به گزارش رادیو فردا جف مورل، سخنگوی پنتاگون، در واکنش به خبر سازمان مجاهدین خلق گفت: «مشخص نیست این تأسیساتی که آنها کشف کرده‌اند جزو تأسیساتی باشد که کارشناسان ما ندیده باشند». وی افزود: «باور این موضوع سخت است ولی باید دید بررسی‌ها چه نشان می‌دهد».

علی اکبر صالحی ریئس سازمان انژری اتمی به خبر گزاری مهر گفت : "ما چنین تاسیساتی که به غنی سازی اورانیوم بپردازد، نداریم و چنانچه آنها (مجاهدین خلق) از چنین چیزی خبر دارند به ما معرفی کنند تا از آنها تشکر به عمل آید."
صالحی در تعریف  تاسیسات هسته ای بیان داشت  : " مراکزی از نوع چشمه های بیمارستانی رادیو دارو و مراکزی برای استریلیزه کردن محصولات کشاورزی به وسیله پرتو دهی در سراسر ایران به وفور وجود دارد که شامل این تعریف نمی شود."
به نقل از بی بی سی علیرضا جعفرزاده، سخنگوی شورای مقاومت ملی ایران، که سازمان مجاهدین خلق گروه اصلی زیر مجموعه آن است گفت اطلاعات سایت بهجت آباد-آبیک در اختیار دولت و کنگره آمریکا و نیز آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد قرار داده شده است.
وی گفت "منابعی" که اطلاعات پیشین برنامه های اتمی ایران در سایت هایی همچون نطنز و اراک را در اختیار سازمان مجاهدین قرار دادند، مدارک اخیر را نیز تهیه و منتقل کرده اند.