۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

افشاگری تازه سازمان مجاهدین خلق از تاسیسات اتمی در آبیک قزوین


 به گزارش رادیو فرانسه سازمان مجاهدین خلق ایران مدعی است که دولت ایران دارای تأسیسات جدید و مخفی غنی سازی اورانیوم در شهر آبیک در 120 کیلومتری تهران است. سازمان مجاهدین خلق گفته است که ساختن تأسیسات بهجت آباد-آبیک در سال 2005 آغاز شده و 85 درصد ساختمان آن نیز به پایان رسیده است. یعنی در زمانی که دولت ایران مدعی بوده که به فعالیت های حساس اتمی اش پایان داده است.
سازمان مجاهدین خلق ایران گفته است که این اطلاعات را در اختیار دولت آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی گذارده است که هنوز با این حال واکنشی در این مورد از خود نشان نداده اند. به گفتۀ این سازمان اسم رمز تأسیسات اتمی آبیک "311" است و برای محافظت از آن در مقابل بمباران های هوایی در دل کوه ساخته شده است. سازمان مجاهدین خلق ایران افزوده است که تأسیسات آبیک کمی بزرگتر از تأسیسات "فوردو" است که ایران در سال 2009 وجود آن را رسماً تأئید کرد، درست زمانی که دولت آمریکا قصد پرده برداشتن از آن را داشت.



مقاومت ایران طی یک کنفرانس بزرگ مطبوعاتی در کلوپ ملی خبرنگاران در واشنگتن، یک سلسله تاسیسات گسترده و به کلی مخفی دیکتاتوری آخوندی برای ساختن بمب اتمی در منطقه بهجت آباد و آبیک قزوین را افشا کرد.
در این کنفرانس مطبوعاتی خانم سونا صمصمامی و آقای علیرضا جعفرزاده، مشخصات این تاسیسات اتمی مخفی را که به اسم«جواد نیای ۲» معروف است به همراه کروکیها و عکسهای هوایی و ماهواره یی آن در اختیار خبرنگاران حاضر در کنفرانس گذاشتند.
حکومت آخوندی برای جلوگیری از برملاشدن این تاسیسات اتمی و پروژه مربوطه، آن را  با کد ۳۱۱ مشخص کرده و در دورن رژیم باهمین کد از آن صحبت می شود.
پرسنل حفاظت اطلاعات این طرح اتمی توسط ماموران و مقامات امنیتی رژیم برای حراست از اطلاعات مربوطه اکیدا توجیه شده اند و در این توجیه امنیتی مقامات رژیم تاکید کرده اند که لو رفتن این سایت باعث به خطر افتادن موقعیت بین المللی رژیم و بالا گرفتن فشارهای بین المللی خواهد شد.
این سایت در ۲۰ کیلومتری شهر آبیک در اراضی حد فاصل روستای بهجت آباد و روستای توداران قرار دارد. این منطقه در دهستان کوهپایه شرقی از بخش مرکزی شهرستان آبیک واقع شده است. (مرکز این دهستان روستای ناصرآباد است).
وزارت دفاع رژیم آخوندی برای ساختن این سایت ۳ هزار هکتار (۳۰ کیلومتر مربع) از اراضی این منطقه را به تصرف خود درآورده است.
این سایت برای نصب دستگاههای سانتریفیوژ و ایجاد کارگاههای مربوط به فعالیتهای اتمی طراحی شده و شامل یک تونل  ورود و خروجی اصلی به عرض ۸ متر و طول حدود ۲۰۰ متر میباشد که در عمق زمین به سه سالن با عرض ۱۶ تا ۲۰ متر و طول ۲۰۰ متر ختم می‌شود.
این سایت  اتمی دارای یک تونل خروجی و یک تونل عمودی میباشد و در داخل تونلها، سالنها و اتاقهای کار تاسیس شده است. 
سایت اتمی جدید، زیر مجموعه مرکز فرماندهی و ساخت سلاح اتمی رژیم بنام سایت مژده است و زیر نظر محسن فخری زاده مهابادی که ریاست مرکز فرماندهی ساخت سلاح اتمی را بعهده دارد قرار دارد. این سایت دارای بودجه نامحدود است و  تاکنون بیش از  ۱۰۰ میلیون دلار از سرمایه های مردم ایران در این سایت هزینه شده است.
 فقط به یکی از شرکتهای وابسته به وزارت دفاع که در تاسیسات این سایت کار میکند، برای مدت ۳ سال اخیر  ۲۵ میلیون دلار بودجه داده شده است.
 تاسیس این سایت با تصرف زمینها و نابودی امکانات مردم این منطقه همراه بوده و بعلت تردد ماشینهای سنگین بالای ۵۰ تُن روی جاده آسفالت روستای بهجت آباد، این جاده به طور کامل تخریب شده است. هم چنین بخاطر حفاری داخل کوه چشمه های آب محلی کاملا آلوده شده است.
در کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن و افشاگری جدید مقاومت ایران درباره فعالیتهای مخفی فاشیسم مذهبی برای دستیابی به سلاح اتمی، تاکید شد که فعالیت این سایت مخفی، ثابت میکند که برخلاف اظهارات و القائات فریبکارانه، پنهانکاری اتمی رژیم آخوندی با مقاصد نظامی، نه تنها در ۲۰۰۳ متوقف نشده، بلکه، گسترش نیز پیدا کرده است.
یاد آوری می کنیم به دنبال انتشار گزارش جدید مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم  رجوی این گزارش را زنگ خطری برای جامعه جهانی خواند و تاکید کرد: مقاومت ایران با افشای طرحهای اتمی فاشیسم مذهبی حاکم برای دستیابی به بمب اتمی، پیوسته تاکید کرده است که این رژیم قرون وسطایی و متزلزل دستیابی به سلاح اتمی را لازمه بقای خود میداند و از این رو هرگز  از این پروژه ها دست نخواهد کشید.

تحریمهای همه جانبه اولین قدم ضروری در قبال پنهانکاریهای اتمی و نقض قطعنامه های ملل متحد از سوی این رژیم می باشد، اما راه حل نهایی برای خلاصی منطقه و جهان از کابوس بنیادگرایان مجهز به بمب اتمی، تغییر دموکراتیک در ایران به دست مردم و مقاومت ایران است.