۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

جمهوری اسلامی ایران در سالگرد توحش اسلامگرایان (11 سپتامبر ) یکی از کوهنوردان امریکایی را آزاد می کند

یکی از سه کوهنورد آمریکایی زندانی شده در ایران،  روز شنبه، بیستم شهریور،برابر با روز خاطره انگیز یازده سپتامبر  آزاد خواهد کرد.  به گزارش  خبرگزاری رویترزیکی از مقامات  جمهوری اسلامی  این موضوع را تایید کرده است .، اما مقامات ایرانی جزییات بیشتری ارائه ندادند، و نگفتند کدامیک از آنها خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار رویترز، به گفته مصلحی وزیر اطلاعات دولت ایران این سه امریکایی که به جرم ورود غیرقانونی به خاک ایران بازداشت شده بودند ممکن است مشمول آزادی شوند. سارا شرود، شین باور و جاشوا فاتال اسامی سه تبعه آمریکایی است که در ۸ مرداد ۱۳۸۸ (۳۱ ژوئیه ۲۰۰۹) در مرز ایران و عراق به دلیل ورود غیرقانونی به خاک ایران بازداشت شدند. همچنین ایران پیشتر به مادران این افراد اجازه داده بود در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸ به ایران سفر کنند و با فرزندان خود ملاقات داشته باشند و این مادران طی ۲ روز اقامت در ایران حدود ۱۰ ساعت با فرزندان خود دیدار کردند. 
 حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران  گفت، روز شنبه یکی از سه آمریکایی به اسارت گرفته شده که بیش از یک سال است که در زندان است را آزاد می کند. همچنین به خبرنگاران  گفته شده است که برای پوشش خبری آزادی این آمریکایی، شنبه صبح در هتل استقلال تهران که این سه آمریکایی چند وقت پیش با خانواده هایشان دیدار کردند، بیایند.