۱۳۸۹ تیر ۲۰, یکشنبه

محمد نبی حبیبی : چرا در دولت احمدی نژاد به الزامي بودن حجاب اسلامی توجه نشده است

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب که در روز 21 تیر برگزار می شود نامه ای برای اقای احمدی نژاد  در همین زمینه فرستاده است و از دکتر احمدی نژاد خواسته است زنان کارمند دولت را ملزم به رعایت حجاب اسلامی در محیط های کار کند و از اینکه تا کنون این الزام رسمی نشده است گلایه کرده است . در ادامه خواستار تشکیل گروهی مامور به مطالعه و تهيه آيين‌نامه شد كه از نيمه دوم سال جاري ایین نامه  را هرچه زودتر تنطیم کند و در اخر بیان داشته است : ( بانوان متدين شاغل در دستگاه‌هاي اجرايي و ساير بانوان متدين و قاطبه متدينين مسلما پشتيبان اجراي اين طرح خواهند بود.)

متن نامه به نقل از  خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به شرح ذيل است:
جناب آقاي دكتر احمدي‌نژاد
رييس محترم جمهوري اسلامي ايران
سلام عليكم
با آرزوي موفقيت جنابعالي در كسب رضايت خداوند قادر متعال و برآوردن دقيق و به موقع مطالبات و خواست‌هاي رهبري معظم انقلاب اسلامي و ملت بزرگ ايران، قبل از ورود به اصل موضوعي كه موجب شد اين نامه را تقديم نمايم، از ذكر اين نكته ناگريز هستم كه در مباني موضوع مهم ديني حجاب و عفاف تفاوتي بين نظرات جنابعالي و مجموعه حزب موتلفه اسلامي احساس نمي‌كنيم. آنچه باعث شد كه به نوشتن اين نامه مبادرت شود موضع‌گيري غير منتظره اخير جنابعالي راجع به روش‌هاي اجرايي حل اين مساله است.
با همت شايان تقديري كه اعضاء محترم شوراي انقلاب فرهنگي به رياست و توجه جنابعالي معمول داشتند حدود سه سال پيش طرح عفاف و حجاب تهيه و تصويب و به دولت جنابعالي ابلاغ شد و نامه‌اي هم از طرف آنجناب به وزارت ارشاد نگاشته شد و اجراي طرح مزبور مورد خواست قرار گرفت ولي تا آنجا كه اطلاع داريم اقدام قابل توجهي تاكنون از طرف مجموعه دولت تحت مديريت جنابعالي براي اجراي همين طرح قانوني معمول نگرديده است.
اولين مطالبه حزب موتلفه اسلامي صدور دستور قاطع جنابعالي براي اجراي همين مصوبه در مجموعه دولت است، بديهي است از 26 دستگاهي كه بايد بيش از چهارصد فعل را در اجراي اين مصوبه شروع و به انجام رسانند انتظار اين است كه با پشت‌كار و جديت جنابعالي، وظيفه خود را به مرحله عمل درآوردند.
موضوع دوم رعايت موازين عفاف و حجاب در تمامي دستگاه‌هايي است كه به شكلي زير مجموعه دولت جنابعالي هستند.
جناب آقاي رييس جمهوري
الزام رعايت حجاب اسلامي از طرف بانواني كه به لحاظ شغلي در استخدام دولت جمهوري اسلامي هستند - حداقل در محيط كار - هم يك خواست عملي است و هم هيچگونه عارضه‌اي براي دستگاه اجرايي ندارد.
تعجب ما در اين است كه چرا در دولت جنابعالي و دولت‌هاي قبلي به الزامي بودن اين مهم تاكيد و تصريح جامع به عمل نيامده است.
درخواست حزب موتلفه اسلامي اين است كه عنايت ويژه در مورد اين پيشنهاد بفرماييد كه هر چه زودتر گروهي مامور به مطالعه و تهيه آيين‌نامه بشوند كه از نيمه دوم سال جاري ان‌شاءالله به مرحله اجرا درآيد.
بانوان متدين شاغل در دستگاه‌هاي اجرايي و ساير بانوان متدين و قاطبه متدينين مسلما پشتيبان اجراي اين طرح خواهند بود. اگر كساني هم باشند كه در وجوب رعايت حجاب مردد باشند حداقل دستور اداري را ملزم به اجرا خواهند بود.