۱۳۸۹ تیر ۱۹, شنبه

جاسبی هنگام برگزاری آزمون دانشگاه آزاد : ابلاغیه رهبری لازم الاجراست



 از در گیری های چند ساله احمدی نژاد با روساو موسسان دانشگاه ازاد اسلامی فعلا با ورود  فرامین حکومتی خامنه ای کاسته شده است و در همین حال رییس دانشگاه ازاد اسلامی که 28 سال سکاندار این دانشگاه بوده است در مصاحبه گفته است در خصوص اجراي اساسنامه جديد دانشگاه، آنچه كه مقام معظم رهبري مطرح و ابلاغ كردند براي همه لازم الاجراست.


به گزارش ايسنا عبدالله جاسبي رییس دانشگاه غیرانتفاعی ازاد اسلامی در  بازديد از آزمون سراسري در واحد علوم و تحقيقات همچنين تاكيد كرد: دانشگاه تابع مصوبات قانوني است و بر اساس آن عمل مي‌كند.
جاسپی در ادامه  به جزییات برگزاری ازمونهای دانشگاه ازاد اسلامی پرداخت و با اشاره به برگزاري كنكور غيرپزشكي دانشگاه آزاد اسلامي با رقابت بيش از 730 هزار داوطلب در تهران و 218 حوزه امتحاني كشور و هفت حوزه امتحاني خارج از كشور، از پذيرش 300 هزار دانشجو در آزمون امسال خبر داد.

وي با بيان اينكه در آزمون غير پزشكي امسال نسبت زنان و مردان تقريبا به هم نزديك است، اظهار كرد: در اين دوره از آزمون 51 درصد داوطلب مرد و 49 درصد داوطلب زن شركت كرده‌اند.


جاسبي با بيان اينكه داوطلبان مجموعه رياضي با احتساب 48 درصد، بيشترين تعداد داوطلبان را تشكيل مي‌دهند، اظهاركرد: پس از گروه رياضي داوطلبان مجموعه علوم انساني با 35 درصد، علوم تجربي با 15 درصد و هنر با كمتر از دو درصد داوطلبان آزمون را به خود اختصاص مي‌دهند.


وي با اشاره آمار داوطلبان در رشته‌هاي مختلف امتحاني گفت: رشته حقوق با بيش از60 هزار داوطلب و پس از آن رشته‌هاي مهندسي عمران و معماري با حدود 40 هزار داوطلب و در نهايت رشته‌هاي مهندسي برق، الكترونيك، حسابداري و مهندسي كامپيوتر« نرم افزار» با 25 هزار متقاضي رده‌هاي بعدي را به خود اختصاص داده‌اند.