۱۳۸۹ مرداد ۲۲, جمعه

دلقک علم الهدی مجری سیرک مشهد در جعمه نشئگی خود را ثابت کرد



امام‌جمعه مشهد با انتقاد نسبت به برنامه اكران شبانه فيلم‌ها در ماه مبارك رمضان در برخي سينماها، گفت: مگر سينما كنترل ندارد كه مردم به‌جاي توجه به خدا، دعا، مناجات و ارتباط با خدا در ماه مبارك رمضان، از اذان مغرب تا اذان صبح فيلم نگاه كنند؟
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام‌والمسلمين "سيد احمد علم‎الهدي"، در خطبه‌هاي عبادي - سياسي نماز جمعه اين هفته مشهد، ادامه داد: بنده از مسوولان مي‌خواهم كه در اين شهر، رسما جلوي اين كار را بگيرند، مگر انجمن سينمايي، قيم مردم است؟ مردم در اين ماه بايد دعا و مناجات كنند، آن وقت سرگرمي درست كرده‌اند كه مردم به خدا و قرآن توجه نكنند.
وي سپس به بحث ولايت فقيه اشاره و اظهار كرد: نقطه اتصال و دندانه وصل تمام مباحث و انديشه‌هاي سياسي جامعه به دين، مساله ولايت فقيه است كه اين نقطه ما را به ائمه اطهار(ع) و پيامبر(ص) وصل مي‌كند و چرخه سياست زندگاني ما و مديريت جامعه، شكل ديني و ماهيت اسلامي به خود مي‌گيرد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به استفتاء اخير از مقام معظم رهبري در مورد التزام به ولايت فقيه،‌ عنوان كرد: ايشان جواب مختصري در پاسخ به آن صادر كردند كه متاسفانه جريان‌هاي مرموز فتنه‌گر در داخل و خارج كشور در رسانه‌ها و سايت‌ها، آن را حمل بر قدرت‌يابي و توسعه قدرت كردند كه اين واكنش آنها براي ما دور از انتظار نيست.
علم‌الهدي با بيان اينكه "پس از تجربه جريان فتنه 88 و مديريت حكيمانه مقام ولايت، دشمنان نقطه استحكام و تثبيت اسلام در عرصه سياست را ولايت‌فقيه دانستند"، گفت: امروز اسلام‌هراسي، ايران‌هراسي و شيعه‌هراسي همگي در اتاق‌هاي فكر استكبار در داخل و خارج به ولايت‌فقيه هراسي مبدل شده است و به همين دليل از هر اوضاعي مي‌خواهند جهت براندازي و مقابله و تهاجم با اين اصل مسلم لازم‌الاجراي ديني استفاده كنند.
وي ادامه داد: در اين استفتا دو بخش وجود دارد؛ اول مفهوم‌شناسي ولايت فقيه و دوم معناي التزام به ولايت‌فقيه، كه جواب مقام معظم رهبري اين بوده است كه ولايت فقيه به معناي حاكميت مجتهد جامع‌الشرايط در عصر غيبت است و شعبه‌اي از ولايت ائمه اطهار(ع) كه همان ولايت رسول الله(ص) است و همين كه از دستورات حكومتي ولي امر مسلمين اطاعت كنيد، نشانگر التزام كامل به آن است.
امام جمعه مشهد با بيان اينكه "در معناي ولايت‌فقيه و تبيين التزام به ولايت فقيه عده‌اي سوءاستفاده كرده‌اند"، گفت: در مورد بخش اول يك عده آمده‌ و حاكميت مجتهد جامع‌الشرايط در عصر غيبت را حمل بر اين نموده‌اند كه اين تعبير به معناي توسعه در ولايت فقيه است و به علت توسعه در قدرت، مقام معظم رهبري در معناي ولايت فقيه قائل به توسعه شده‌اند.
وي در ادامه اظهار داشت: يك موقع خارجي‌هايي اين حرف‌ها را مي‌زنند كه اصلا نمي‌فهمند ولايت فقيه چيست و با معنا و مفهوم و ابعاد آن آشنايي ندارند، پس هر چه آنان مي‌گويند مهم نيست. ولي متاسفانه عده‌اي به عنوان دستيار استكبار اين حرف‌‎ها را مي‌زنند كه در زمان امام(ره) مدعي پاسداري از ولايت فقيه و حاكميت و رهبري امام(ره) بودند و ناجوانمردانه و نابكارانه اين مطالب را تحليل مي‌كنند.
علم‌الهدي سپس به تاريخچه مساله ولايت فقيه اشاره و در اين باره عنوان كرد: در تمام تاريخ انديشه ولايت فقيه تا زمان غيبت صغري امام زمان(عج) و پيش از آن در كلمات اصحاب و فقهاي زمان ائمه، اين تعبير وجود داشته است و از همه بالاتر در كلام امام صادق(ع) به حنظله نيز موجود است كه سند روايي ولايت فقيه است و تعبير حاكم در كلام امام صادق(ع) نيز موجود است كه مراد از حاكم در فقه به فقيه جامع‌الشرايط اطلاق مي‌شود و در اين مورد امام خميني(ره) در بحث خارج خود در نجف اشرف از 2 بهمن تا 20 بهمن سال 1348 به مساله ولايت فقيه پرداخت و در تمامي بيانيه‌ها، اعلاميه‌ها و سخنراني‌ها، تعبير امام(ره) جدي‌تر از تعبير مقام معظم رهبري بود.
وي با اشاره به مساله ولايت مطلقه فقيه، ادامه داد: امام(ره) مساله ولايت مطلقه فقيه را تحت عنوان ولايت مطلقه براي فقيه وارد مباني فقه كرد و در بازنگري قانون اساسي در اصل 52 آن، ولايت مطلقه فقيه وارد قانون اساسي شد كه اين تعبير جدي‌تر از تعبير حاكم است و درباره اصل 110 قانون اساسي امام(ره) فرمودند كه اين‌ها بخشي از شئون ولايت فقيه است نه همه آن؛ حال برخي از سران فتنه در پيش از انتخابات در مصاحبه با نيويورك تايمز عنوان كردند كه اختيارات ولي‌فقيه مي‌بايد در همان اصل 110 محدود شود در حالي كه اين بدبخت‌ها خبر نداشتند كه در بازنگري اصل 52، ولايت مطلقه فقيه وارد قانون اساسي شد و اينكه تمام دستگاه‌هاي كشور و قواي سه‌گانه زيرنظر ولايت فقيه هستند.
وي در ادامه سخنان خود گفت: ولايت مطلقه يعني ولايت و سلطه مطلق، يعني اينكه هرچه در مجلس تصويب شد و در شوراي نگهبان نيز تاييد شد، اما ولي فقيه به آن نه گفت آن به كلي باطل است. يا هر حكمي كه در قوه قضائيه صادر شد و پس از صدور با هر دليل و منطقي ولي فقيه نه گفت، حكم باطل است و در هر نوع حركت يا عمليات يا برنامه و عزل و نصبي ولي فقيه موافق نباشد، مساله ‌رد شده است و همچنين اگر 25 ميليون كه سهل است، 50 ميليون نفر به يك نفر راي دادند و ولي‌فقيه نه گفت، فرد مردود است.
علم‌الهدي ولايت فقيه را اصل دين دانست و در اين‌باره گفت: چون امامت اصل دين است، ولايت فقيه نيز يك اصل ديني و تبلور امامت در عرصه زندگي است و اگر آن را قبول نداريد از شيعه بودن و امامت دست برداريد و اين‌ها در مباني اعتقادي ماست.
وي در ادامه عنوان كرد: فكر مي‌كنيد مي‌توانيد مملكتي درست كنيد كه مثل يك مملكت فرنگي يك مشت گردن كلفت و سياست‌باز بيايند در اين مملكت بخورند و بچرخند و رقاصي كنند و جفتك بياندازند و مال مردم را به تاراج ببرند؟ اينجا بناست بستر حاكميت قرآن و سكوي قيام امام زمان(عج) در بحث فرج و ظهور باشد؛ حال يك عده در داخل كشور دست در پنجه‌هاي آمريكا داده‌اند و هر مطلبي را شروع به تحليل شيطاني كرده و در رسانه‌ها پخش مي‌كنند و فكر مي‌كنند مردم پشت سر آن‌ها راه مي‎افتند.
عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: اين مردم، مسلمان و شيعه هستند و تمام دلبستگي آن‌ها به نظام، به علت دندانه وصلي است كه به دامان امام زمان(عج) دارد و آن ولي‌فقيه و رهبري است و تحمل اين رنج‌ها فقط به خاطر روي گل رهبر است كه دندانه وصل اين نظام و حكومت و رژيم به امام زمان(عج) است.