۱۳۸۹ شهریور ۹, سه‌شنبه

اعتراض رسمی فرانسه به اهانت رسانه های حکومتی جمهوری اسلامی به همسر سرکوزی





 تنش در روابط جمهوری اسلامی ایران با فرانسه تشدید شده است . سرکوزی در دور جدید تحریم ها به مسایل حقوق بشری نیز تکیه کرده است و کارلا برونی همسر رییس جمهور فرانسه نیز بیان داشت که برای لغو حکم ضد بشری سنگسار خانم اشتیانی تلاش خود را می کند . موضع گیری رییس جمهور فرانسه و همسرش رسانه های دولتی جمهوری اسلامی را وا داشت تا کارلا برونی را «فاحشه»، «خانه خراب کن» و «زنا کاری» که مستحق مرگ است، خطاب کند . امروز وزارت امور خارجه فرانسه در همین رابطه واکنش نشان داد و این لحن را پذیرفتنی ندانست .

به نقل از خبرگزاریها  وزارت خارجه فرانسه می گوید که پاسخ اهانت رسانه های دولتی ایران را به کارلا برونی، همسر رئیس جمهوری فرانسه، از طریق مجاری دیپلماتیک داده است.سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت لحن رسانه های دولتی ایران « پذیرفتنی نیست». 



موسسه فرهنگی مطبوعاتی ايران، وابسته به دولت جمهوری اسلامی  بانوی اول فرانسه را یک «فاحشه»معرفی کرده است

شبکه خبر وابسته به دولت تهران وی را سمبل "خیانت به شوهر" توصیف کرد .

روزنامه کیهان در شماره روز سه شنبه خود، با لحنی اهانت آمیز به همسر رئیس جمهوری فرانسه تاخته و او را «روسپی»، «خانه خراب کن» و «زنا کاری» که مستحق مرگ است، توصیف کرده است. این حملات به خانم برونی پس از آن صورت می گیرد که او صدور حکم سنگسار برای سکینه محمدی آشتیانی را محکوم کرد و در نامه ای خطاب به خانم آشتیانی نوشت که رئیس جمهوری فرانسه، برای لغو این حکم تلاش می کند.
برونی هفته گذشته در پاسخ به فراخواه هفده تن از روشنفکران و اهل قلم فرانسه و جهان با انتشارنامه ای خطاب به خانم آشتیانی درزندان تبریز، در مطبوعات فرانسه، حکم سنگسار علیه وی را "غیرانسانی" و "غیرقابل قبول" توصیف کرده و به عنوان یک زن فرانسوی با وی ابراز همدری کرده بود.

رامین میهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز توهین به مقام های رسمی کشورهای دیگر را « نادرست و برخلاف سیاست نظام جمهوری اسلامی» دانست.